JestemFejkiem: i to sa najczestrze błedy treningowe Polakow
A później chodzą kafary powyginane a ręka się nie prostuje bo bicek trzyma ;-).
JestemFejkiem: wszystko sprowadza sie do tego ze zinterpretowałem Twoja wypowiedz pod zerwany miesien a takie zabiegi na zerwanym miesniu kojarza mi sie jednoznacznie z pogłebieniem urazu, btw. studiujesz fizjoterapie? Cos tak czuje.
Obecnie rehabilitacja zerwanych mięśni najczęściej odbywa się przy użyciu ultradźwięków czy magnetoterapii i to pomaga, oczywiście pod warunkiem, że zabieg chirurgiczny (jeżeli był konieczny) został prawidłowo wykonany. Nie, nie studiuję fizjoterapii, mam już brata fizjoterapeutę i sen o masowaniu seksownych dwudziestolatek kończy się masowaniem otłuszczonych sześćdziesięciolatek ;).
JestemFejkiem: Ale o ile wiem to nie jestes w stanie zwiekszyc zapasow wapnia zlokalizowanych w retikulum, tylko co najwyzej zwiekszyc zapasy zapnia zewnatrzkomorkowego ktory i tak stanowi 1/4 wapnia zuzywanego do pojedynczego skurczu
Wapń gromadzony jest w zbiornikach brzeżnych i raczej nie ma możliwości zmagazynowania go "na zapas", jednak jest on uzupełniany i kiedy nie ma go w wystarczającej ilości, jony wapnia niewystarczająco łączą się z troponiną bodajże, a to znacznie osłabia siłę i szybkość skurczu. Wyczerpanie wapnia z retikulum nie jest jednak tak proste i oczywiste, weźmy pod uwagę np. zwiększenie siły mięśniowej podczas skurczu tężcowego niezupełnego, w porównaniu do stanu "normalnego" siła wzrasta znacznie i sądzi się, że to przez uwolnienie zdecydowanie większej ilości wapnia z siateczki sarkoplazmatycznej, tak więc "normalny" skurcz nie wyczerpuje zapasu wapnia, bo inaczej nie możliwe byłoby zwiększenie siły mięśniowej. Wapń jest ogromnie ważny, nie da się go mieć w retikulum na zapas, ale trzeba go mieć tyle, by mógł być kierowany bez ograniczeń do zbiorników brzeżnych.